piątek, 7 sierpnia 2015

Czerwona piramida






















Dziś trochę tematycznie, bo mamy wakacje i chyba każdy chciałby się przenieść w jakieś ciepłe miejsca. Czerwona Piramida na pewno Wam to zapewni, a dodatkowo dostarczy nie zamponiane przygody. Zapraszam do czytania!!!


Tytuł: The Red Pyramid
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria Książek
Data wydania: 23 lutego 2011
Ilość stron: 544
Krótko o treści: Od śmierci matki Carter i Sadie są sobie niemal obcy. Dziewczyna mieszka z dziadkami w Londynie, jej brat natomiast podróżuje po świecie z ojcem, wybitnym egiptologiem doktorem Juliusem Kane. 
   Pewnej nocy doktor Kane zabiera Cartera i Sadie na „eksperyment naukowy” do British Museum, w nadziei że uda mu się z powrotem połączyć rodzinę. Zamiast tego jednak uwalnia egipskiego boga Seta, który skazuje doktora na wygnanie, a jego dzieci zmusza do ucieczki.
   Wkrótce Sadie i Carter odkrywają, że budzą się wszyscy bogowie Egiptu, a najgorszy z nich – Set – chce zniszczyć rodzinę Kane. Aby go powstrzymać, dzieci muszą podjąć niebezpieczną podróż po całym świecie. Będzie to zadanie, które przybliży je do prawdy o rodzinie i ujawni jej powiązania z tajnym stowarzyszeniem istniejącym od czasów faraonów.


Moje zdanie: O tej książce usłyszałam zupełnie przypadkowo i zupełnie przypadkowo ją kupiłam, ale jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Ta książka jest naprawdę fajna i ciekawa. Czyta się ją szybko, wzbudza wiele emocji. Akcja porywa czytelnika, pojawiają się elementy humorystyczne.  

W dzieciństwie bardzo fascynował mnie Starożytny Egipt. Miałam tzw. bzika na tym punkcie :) Spędziłam wiele godzin oglądając filmy dokumentalne, czytając informacje z książek czy internetu, ale do dziś moim marzeniem jest pojechanie do Egiptu i zobaczenie tych wszystkich wspaniałości. W gimnazjum jakoś przestałam tak dużo nad tym przesiadywać i podczas czytania książki Ricka Riordana miło było wspominać te czasy. Po przeczytaniu znowu zaczęłam szukać informacji na temat bóstw i mitologi Starożytnego Egiptu.

Nie mam ani młodszego ani starszego rodzeństwa, ale wiem że te młodsze zazwyczaj potrafi doprowadzać do szału. W przypadku rodzeństwa Kane było podobnie. Sadie zawsze dogryzała swojemu starszemu bratu. I chyba z tego powodu jakoś bardziej polubiłam Cartera. Wiem jak trudno miał ze swoim ojcem, ale szczerze zazdroszczę mu tych wszystkich podróży.

Kiedy miałam jakieś 100 stron do końca książki zastanawiałam się jak autor chce w tak niewielu stronach zawrzeć zakończenie książki. Bałam się że autor wszystko podsumuje i zepsuje tak dobre zakończenie, ale nie. Autor zrobił coś zupełnie innego... Zakończenie nie było tak przewidywalne i zaskoczyło czytelnika. Bardzo mi się to podobało i dzięki temu czytelnik chce poznać dalsze losy rodzeństwa Kane.

Ta książka jest na pewno na plus i to bardzo duży plus. Książka mnie porwała i zachwyciła. Bardzo mi się podobało tło w jakim rozgrywały się przygody Sadie i Cartera. Definitywnie sięgnę po następne części i mam nadzieję że spodobają mi się tak samo jak pierwsza. Dajcie znać czy Wy już czytaliście tę pozycję i co o niej myślicie, a jeśli jeszcze nie czytaliście to zachęcam Was do zapoznania się z nią. Pozdrawiam

Kinga

Recenzja Tom II
Recenzja Tom III







2 komentarze:

  1. Czytam już trzeci tom i ta seria bardzo mnie wciągnęła. ;) Moim zdaniem, z każdym tomem jest coraz więcej akcji, coraz więcej magii. Jeśli spodobała Ci się Czerwona Piramida, z pewnością spodoba Ci się Ognisty Tron i Cień Węża. :D Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli kolejne tomy są tak dobre, jak mówisz to już nie mogę się doczekać :D Aktualnie jestem na początku drugiej części i zapowiada się naprawdę dobrze!!! Pozdrawiam Kinga ;)

      Usuń