wtorek, 28 kwietnia 2015

Igrzyska Śmierci

Witam Was serdecznie. Dzisiaj zajmę się wspaniałą książką, która skradła moje serce od samego początku i zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Jak po tytule widać będzie to fantastyczna powieść Suzanne Collins "Igrzyska Śmierci".  
Zapraszam serdecznie do przeczytania tej recenzji!


I niech los zawsze Wam sprzyja

Tytuł: Igrzyska Śmierci
Autor: Suzanne Collins
Wydawnictwo: Media Rodzina
Data wydania: 14 września 2008
Ilość stron: 352
Moja ocena: 10/10

 Krótko o treści: Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem, z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania upiornej daniny. Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym a osiemnastym rokiem życia, by wzięli udział w Głodowych Igrzyskach, turnieju na śmierć i życie, transmitowanym na żywo przez telewizję.
     Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny - musi troszczyć się o młodszą siostrę i chorą matkę, a jest to prawdziwa walka o przetrwanie...

"...fascynująca i pomysłowa; ciarki przechodzą po plecach..."
Los Angeles Times 

Moje zdanie: Pierwszy raz o książce Suzanne Collins usłyszałam od mojej koleżanki, która opowiedziała mi po części fabułę, ale ja byłam nie do końca przekonana, nie podobał mi się ten cały pomysł areny i tego że tylko jedna osoba może zwyciężyć... I tak książka musiała poczekać jakieś cztery miesiące i kiedy nie miałam co czytać stwierdziłam... co mi szkodzi, jeśli mi się  nie spodoba nie muszę przecież czytać,ale po przeczytaniu kilku pierwszych rozdziałów musiałam przeczytać następne i jeszcze następne. Tak bardzo mi się podobało i dzisiaj żałuję że nie przeczytałam jej wcześniej. 
 Bohaterowie powieści są naprawdę interesujący i w naprawdę fajny sposób pokazani. Collins użyła narracji pierwszoosobowej, co na początku może trochę irytować, ale bardzo szybko można się do tego przyzwyczaić, a jednocześnie przeżywamy wszystkie przygody razem z główną bohaterką. Podczas czytania, jak i po przeczytaniu bardzo silnie odczuwa się emocje. Moim zdaniem to dzięki historii jaka została przekazana w tej książce. Podobało mi się też przesłanie i motyw jaki niesie ta książka. Bo tak naprawdę nie jest to tylko powieść o losach  Katniss, trybutach, miłości czy walce na śmierć i życie. Można tu zobaczyć metaforycznie ukryty obraz dzisiejszego świata. 
Książka skłania do długich refleksji, bawi, porusza, a przede wszystkim wywołuje ogromne emocje . 
Polecam Wam tę książkę, bo naprawdę jest ciekawa. Ja osobiście nie żałuję i na pewno spędzę z nią jeszcze nie jeden wieczór.  

Piszcie co Wy sądzicie o tej pozycji. Podobała się Wam, a może jeszcze nie czytaliście,
chociaż w to drugie wątpię, biorąc pod uwagę to jaką sławę zyskała ta powieść w ostatnim czasie. Jeszcze raz zachęcam do czytania!

Kinga :)
Recenzja Tom II
Recenzja Tom III












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz