środa, 28 września 2016

Wszechświaty

http://o-wszyskim-i-o-niczym.blogspot.com/2016/09/wszechswiaty.html


Tytuł: Multiversum
Autor: Leonardo Patrignani
Wydawnictwo: Dreams
Data wydania: 20 sierpnia 2013
Ilość stron: 272
Krótko o treści: Według teorii wieloświatów, istnieje nieskończona liczba światów, jak i nieskończone są możliwości naszego w nich istnienia. Przypuszcza się, że te rzeczywistości nie komunikują się wzajemnie.  
   Alex mieszka w Mediolanie, a Jenny w Melbourne. Cienka nić od zawsze wiąże losy tych dwojga - telepatyczne rozmowy, które odbywają bez uprzedzenia, w stanie nieświadomości. Aż do chwili, gdy zdecydują się na spotkanie i odkrycie prawdy, która całkowicie zmieni ich egzystencję, niszcząc wszelkie pewniki świata, w którym żyją.

-Alex, dlaczego nie przyszedłeś? Proszę Cię, nie mów mi, że nie istniejesz. 
-Jenny, jestem na molo. Jestem tutaj!
-Ja także, dokładnie tam, gdzie ty mówisz, że jesteś.    

Moja zdanie: Wszechświaty Leonardo Patrignani to książka która zaciekawiła mnie swoim pomysłem na fabułę. Odkryłam ją swego czasu kiedy interesowałam się teorią wieloświatów, tematem podróży międzywymiarowych i istnieniem innych wymiarów. Przeglądałam internet w poszukiwaniu wszelakich ciekawostek na ten temat i jedną z pozycji jaką znalazłam była właśnie książka Patrignani. Przeczytałam opis i od razu  spodobała mi się, ale niestety była trochę za droga, jak na zwykłą książkę, dlatego jej nie kupiłam. Wróciłam do niej po kilku miesiącach i żałowałam że nie kupiłam jej od razu. Książka zaskoczyła mnie, ale w ten bardziej pozytywny sposób. Autor w genialny sposób połączył fabułę z teorią wieloświatów. Jest to połączenie doskonałe, które ostatecznie daje nam książkę, która wciąga czytelnika już od pierwszych wersów.

Postaci wykreowane przez Patrignani to trzy odmienne charaktery, które różnią się od siebie w znaczący sposób. Ja najbardziej zakochałam się w Marco, postaci, która pokazuje że pomimo trudu jaki może spotkać nas w życiu, można wykorzystać swój talent i wiedzę, aby pomóc sobie w życiu. Może nie ma go w pierwszej części za często, ale kiedy już się pojawia to zawsze zaskakuje mnie swoimi pomysłami i ogromną wiedzą. Jenny i Alex może nie są bohaterami doskonałymi, ale także wprowadzają do fabuły swoją energię. Tworzą niezwykły klimat miłości, który jest inny od tych, które spotykamy w większości książek. Nie są to postaci, które wpadają na siebie przypadkowo i od razu się zakochują w sobie. Jenny i Alex są sobie przeznaczeni od samego początku. Ich wzajemne odkrywanie trwa kilka lat i poznają się kawałek po kawałku.   

Wszechświaty Leonardo Patrignani to książka niekonwencjonalna, jest zupełnie inna od tych które może spotkać na półkach w księgarni w dziale dla młodzieży. Jest też to pierwsza moja książka z gatunku science fiction, ale na pewno jeszcze nie raz wrócę do tego gatunku.

Czy polecam tę pozycję? Oczywiście, że tak! Komu? Myślę że osobom zainteresowanym w tego typu tematach. Dla pozostałych osób może się ona wydać trochę skomplikowana, a może nawet nudna, ponieważ nie jest to książka dla każdego, ale polecam sprawdzić do jakiej grupy należycie. Dajcie znać czy już czytaliście i co sądzicie o tej książce? Czy znacie jakieś podobne pozycje?
Pozdrawiam


Kinga            

        

Recenzja Tom II
Recenzja Tom III


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz